april 13, 2024

Få fundet den gode rytme

Musikudstyr

Hvis der er noget, som virkelig kan bringe folk sammen og med lethed skabe en form for fællesskab, så er det hvordan folk er blevet påvirket af en bestemt form for musik.

Musik og rytme er naturligt forbundne og frembringer også effekter der er gjort brug af til at fortælle historier og skabe bevægelser. Vi kender lyden fra et sæt trommeslag kombineret med lyden af den klingende metalplade, og vi ved hurtigt at nogle er faldet ned ad trappen, eller to slag på trommen og en på metalpladen er trommeslagerens vurdering af en vittighed i et talkshow.

Kvalitet og kommunikation

Fordi musik har den egenskab at kunne kommunikere så godt som det kan og til noget så dyrebart som vores indre, så er det også vigtigt at det gøres ordentligt, og jo mere begejstrede og fascinerede nogen er for musik, desto mere vil de også gå op i lydkvaliteten.

Man kan altså ikke kommunikere musik på samme måde, som man måske kunne engang, uden at have investeret i noget godt musikudstyr. Det giver måske sig selv, at jo bedre hver tone træder igennem, jo stærkere rammer det også hjerter og følelser fra folk, der kan genkende de følelser der er indlagt i et særligt lydspil eller et nummer.

Kommunikationen er også vigtig i forhold til anledninger. Hvis du er en del af et band eller holder en kæmpe fest, så vil lyden skulle overdøve en større portion af mennesker. Lykkes dette ikke, så vil musikkens rolle fx på dansegulvet gå hen og blive overflødig, og mange vil ikke have den samme mulighed for at trykke den af til rytmer og beats.

Et tag til minder

Rytme og musik har også en anden magisk feature. Vi kender det når vi tagger opslag på nettet, at vi indlægger forskellige ord og begreber, der har en relation til et billede, en video eller andet. For minder om en god fest eller et dejligt menneske er musik i særdeleshed et godt eksempel på hvordan en lille ting kan påminde en om en masse ting.

Kender man nogen der dater, så kan man godt høre om at dette er deres sang, og man vil lige såvel kunne opleve at går disse fra hinanden, så vil en sang der har haft en ubestridt høj status, være uønsket, foragtet og aldrig lyttet til, for efter det brud så kan de ikke lide den, de vil ikke kunne lide ømheden som musikken vil fremkalde i dem.

På grund af alle de ting, så kan man aldrig lægge for mange penge ud på et godt udstyr, for man kommer både til at påvirke folks minder, folks tanker, folks følelser og meget mere end det. Det giver musikkens rolle en stor vigtighed som man ikke bør gå på kompromis med og særligt ikke villet kunne, hvis man har den rette passion; der vil man altid gå efter det som producerer den bedste lyd og udstråler musikkens sande